Lui lekkerland..........

3 november 2018 - Bangkok, Thailand

Woensdag 31-10-2018

Wat een heerlijke ervaring zeg, het eiland Koh Yao Yai zo rustig, erg vriendelijke en behulpzame mensen hier ondanks de Engelse taal die voor hun moeilijk te begrijpen is.
Afgelopen woensdag(31-10) voor de hele dag een long tale boot gehuurd(uiteraard met personeel :-) je kunt ook wel georganiseerd op een excursie, maar dan kom je niet op de speciale plekjes omdat dan de grote boot op de grond vast loopt.
Maar dit was een geweldige dag, bijzondere grotten gezien, lagune’s met een kano bezocht, en het James bond eiland gezien, hier is de film the man with the Golden gun uit 1974 opgenomen (alleen maar Chinezen) dus snel wegwezen, en een drijvend dorp/winkels op zee bezocht en daar een Thais buffet gegeten. ( ik was al snel klaar met eten hahaha)
Op de terugweg bij een klein eilandje gerelaxt en dan hebben we het over die rotsen die uit de zee steken die helemaal groen zijn van de bomen met die kleine strandjes erbij.
Het zee water is zeker 30 graden, en dan overdrijf ik het niet.

Donderdag 1-11-2018
Een strand dagje, lekker relaxen onder de bomen, beetje zwemmen, beetje lezen, weer cocktails drinken...
En de terugreis naar Bangkok voor morgen even checken, we moeten weer van dit eiland af met een speedboot richting Phuket om daar het vliegtuig te pakken.
Maar eerst nog s’middags op m’n donder gehad, Conny trouwens ook, we zijn na de Thais massage geweest. Dat hebben we geweten ook, op een gegeven ogenblik stond die vrouw op mij met haar voeten mijn benen te masseren, nou dat voelde je wel.
Conny had een aloe Vera behandeling en ik had een nek en schouder massage, ze pakten ons flink aan, op z’n Thais dus.
Na een uurtje massage zijn we op ons ligbedje op het strand verder gegaan waar we mee bezig waren; met niks doen :-)

Vrijdag 2-11-2018
Onze terugreis naar het vaste land staat vandaag op het progamma. Dit ging allemaal zeer voorspoedig, ons reisbureau had dit weer voortreffelijk georganiseerd.
Een uur voor het vertrek waren we op Phuket Airport, we vlogen met Bangkok Airways, je kunt zeggen wat je wilt, we vlogen nog geen 10 min en onze lunch werd al geserveerd en nog lekker ook.    Na een uurtje vliegen waren we in Bangkok, nu het grote moment, zijn onze koffers er wel...... dit ging verder prima.
Op het vliegveld van Bangkok een taxi gepakt die ons naar het hotel zou brengen, maar omdat het hier om zo’n grote en drukke stad gaat hebben we er een uur overgedaan.
Bangkok heeft de oppervlakte van de provincie Utrecht, en er wonen 9.5 miljoen mensen. S’middags hadden we 2 taken, de vuile was laten reinigen en mijn telefoon glas van mijn IPhone vervangen. Zo gezegd, zo gedaan, ons eigen laten informeren hoe we hier het beste naar toe konden.
Ze hebben ons met de Tuk Tuk naar de hoek van de straat gereden, en vanaf hier hebben we het zelf uit moeten zoeken. We hadden wel het advies gekregen om met de skytrain naar het MBK mall te gaan, een shopping mall waar ze alleen electronica en juwelen verkopen, niet normaal hoe groot en veel winkels er hier van zijn.
Het vervangen van een telefoon glas kost in Nederland rond de € 200,- nou het is hier iets goedkoper, moest omgerekend € 36,- betalen en moesten er een half uurtje opwachten.(tip van ons Johan, die had zijn mobiel in Vietnam een grote beurt gegeven voor de prijs van een krat pils)
Na lekker gegeten te hebben in een Thaise restaurant was het wel klaar voor vandaag. Morgenvroeg nl. weer heel vroeg op......

1. Danny:
    3 november 2018
    Leuk om te lezen pa! Veel plezier en zie het vanzelf wel weer verschijnen
  2. Nettie:
    3 november 2018
    Weer heerlijk om te lezen.....
    Ik hoop dat de dagen bij jullie niet zo snel gaan als bij ons....
    We kijken uit naar de foto's en het volgende verslag.
    Liefs van ons xxx