De reis naar koh Yao Yai(eiland bij Phuket)

30 oktober 2018 - Koh Yao Yai, Thailand

Zondag 27-10-18

Vertrek naar Thailand. Zondag rond de klok van 2 uur start onze reis naar schiphol, er werd vermeld dat er langzaam rijdend verkeer was die kant op, dus snel de auto in en rijden maar. Onze vlucht zou om 17.15 vertrekken, wat ook exact klopte. Alles verliep voorspoedig, goede vlucht gehad, en we lande om 9.30 lokale tijd in Bangkok.             Onze volgende vlucht was naar Phuket om 12.25, alles goed geregeld, we hebben daar nog wat gegeten in de VIP lounge van Bangkok airways. Zo gezegd zo gedaan, dat was een vlucht van 1 uur en 15 minuten.                                                                                                       Daar aangekomen en wachtend op onze koffers werden we door iemand van het vliegveld Phuket weggeroepen bij de band, en die vertelde ons dat onze koffers er niet waren, formulier ingevuld en zonder koffers naar onze eerste bestemming.                                     Balen, dan sta je daar met helemaal niets.                                                     We zijn toch vertrokken naar ons resort, want er stond natuurlijk iemand op ons te wachten, wat een ontzettend leuke ervaring was. Een boot met twee dikke motoren erachter met maar liefst 400pk.                 Na een half uur vol gas komen we aan op onze bestemming, in 1 woord prachtiag. We werden vriendelijk ontvangen met een drankje en moesten eerst gaan zitten en even relaxen. Daarna werden we naar onze bungalow gebracht zonder spullen, maar bij de receptie hadden ze gezegd dat ze hun uiterste best zouden doen om onze koffers te zoeken, en dat is gelukkig gelukt. We hebben een hele dag in dezelfde kleding rond gelopen, tandenborstel en tandpasta had de receptie voor ons geregeld, en de rest van de toilet spullen was gelukkig aanwezig in ons huisje.                                                                           Daarna hier op het resort nog wat gegeten, en optijd het bed in gekropen. Vandaag heel rustig aan gedaan, wat aan het strand gelegen, wat gegeten en gedronken, en half in de middag kwamen ze met het goede nieuws dat onze koffers terecht waren. BLIJ...BLIJ...BLIJ. Inmiddels zijn ze al in ons bezit en kunnen we weer verder met onze vakantie. Wat een opluchting dat onze spullen er weer zijn, dat je dan nog blij kunt zijn met iets wat eindelijk heel normaal hoort te zijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Berna Remie:
    30 oktober 2018
    Dit is héééél leuk zo,om te lezen. Super fijn dat jullie spullen er weer zijn! Foto's??
    Veel plezier,liefs.
  2. René & Conny:
    Staan er nu op.
  3. Adriënne:
    30 oktober 2018
    Gaaf hoor en wat is het mooi daar.
    Dat eten ziet er ook erg lekker uit, het water loopt me in de mond.
    Wij doen het wel met unnuh èrpul.
    Geniet ervan.
  4. Nettie:
    30 oktober 2018
    Ik had jullie gezichten wel willen zien toen bleek dat jullie koffers er niet waren, hahaha
    Maar goed, gelukkig zijn ze er en kan de vakantie echt beginnen.
    Het ziet er nu al goed uit daar, dat beloofd wat voor de rest
    Heel veel plezier samen en lekker genieten.
    Dikke knuffel van ons XXX
  5. Johan:
    30 oktober 2018
    Fijn dat de koffers terecht zijn, en schone kleren heb je daar nodig met die hoge luchtvochtigheid :-)
    Geniet van de oosterse cultuur en het lekkere eten.
    We zullen jullie volgen.
  6. Pap en mam:
    31 oktober 2018
    Dat noemen ze bij ons, dik doun in toen.